Van der Valk Hotel Beveren


Terug

Door het gebruik van Wizer is onze omzet op een jaar tijd met liefst 16 duizend euro gestegen.

Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Progress: NaN%

Ontstaan van Wizer

Tim Van der Valk is opgegroeid in het hotel van zijn familie, namelijk Van der Valk Hotel Beveren. Van jongs af aan hielp hij mee op de werkvloer van het hotel en werkte zich op tot zaakvoerder van Hotel Beveren. In het begin van zijn carrière kwam hij veel in contact met klanten omdat hij constant op de werkvloer werkte. Maar na verloop van tijd voerde hij steeds meer managementtaken uit en kwam hij minder op de werkvloer. “Ik kwam steeds minder in contact met klanten en dat vond ik zeer vervelend. Als manager wil je weten hoe de beleving van je klanten waren, iets dat ik op de werkvloer wel had maar later als manager veel minder”, aldus Tim Van der Valk.

Tim vond dat het hoogtijd was om een manier te vinden om te weten wat de beleving van zijn klanten waren zonder voortdurend op de werkvloer te staan. Hij implementeerde verschillende tools om dat te verwezenlijken, maar die tools hadden niet het gewenste resultaat. Met de handen in het haar vroeg hij aan zijn broer Neal Van der Valk om hulp. Neal stelde voor om zelf een systeem te ontwikkelen, speciaal gericht voor het hotel. Op deze manier ontwikkelden de twee broers de app Wizer.

Gebruik Wizer

Hotel Beveren heeft verschillende departementen, waaronder twee restaurants, een sushibar, een wellness center, etc. Tim Van der Valk: “Elk departement van Hotel Beveren gebruikt Wizer. We zien dat vooral de restaurants heel veel reviews binnenkrijgen. In ons grootste restaurant, genaamd Nest, krijgen we wekelijks een honderdtal reviews binnen. Deze reviews bekijken we dagelijks en het is al een paar keer gebeurd dat we, dankzij de reviews, de menukaart veranderde door verschillende opmerkingen van klanten op Wizer. Als je vijf keer dezelfde opmerking krijgt dat, bijvoorbeeld, een visgerecht niet lekker is of een bepaalde wijnfles niet bij een gerecht pas, dan weet je dat je iets moet veranderen. In het begin dat we Wizer gebruikten kregen we een gemiddelde score van acht op tien. Nu, meer dan een jaar later, is deze score gestegen tot een negen op tien. Met dat resultaat zijn we zeer tevreden. Door het gebruik van Wizer is onze omzet op een jaar tijd met liefst 16 duizend euro gestegen.”

E-mailmarketing

Hotel Beveren organiseert vele evenementen, waaronder evenementen rond het thema Pasen en een evenement rond Moederdag. Hiervoor contacteert het hotel klanten via e-mail. “Dankzij Wizer hebben we een enorme database van e-mailadressen opgebouwd”, zegt Tim Van der Valk. “E-mailmarketing is nog steeds onze effectiefste marketingtechniek die we gebruiken. Als we mails uitsturen, voor bijvoorbeeld een paasactie, dan komen daar de dag erna rechtstreeks boekingen uit.”